Please help - Identification 651-4
4 participants
Amicale du Tracteur Renault :: Renault 301/351/361/421/461/551/551-4/651/ 651-4/556/656/462/652/466S/681S(7491/94)751S(7501/04) y COMPRIS SERIE "S"
Page 1 sur 2
Page 1 sur 2 • 1, 2
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonjour,
Et bienvenue sur le site de l'Amicale du Tracteur Renault (ATR).
Votre tracteur Renault 651.4 type technique 7464 N° de série 6421945 a été fabriqué à l'usine Renault tracteurs du Mans en avril 1976.
Amicalement.
Hello,
And welcome to the Amicale du Tracteur Renault (ATR) website.
Your Renault tractor 651.4 technical type 7464 serial number 6421945 was manufactured at the Renault tracteurs factory in Le Mans in April 1976.
Best regards.
Et bienvenue sur le site de l'Amicale du Tracteur Renault (ATR).
Votre tracteur Renault 651.4 type technique 7464 N° de série 6421945 a été fabriqué à l'usine Renault tracteurs du Mans en avril 1976.
Amicalement.
Hello,
And welcome to the Amicale du Tracteur Renault (ATR) website.
Your Renault tractor 651.4 technical type 7464 serial number 6421945 was manufactured at the Renault tracteurs factory in Le Mans in April 1976.
Best regards.
Re: Please help - Identification 651-4
Thank you very much.
Is it possible to find out anything else about the tractor from the serial number?
Is it possible to find out anything else about the tractor from the serial number?
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonjour,
Votre tracteur Renault 651.4 type technique 7464 N° de série 6421945 a été fabriqué à l'usine Renault du Mans en avril 1976. Ce tracteur est équipé du moteur MWM type 227.4, 4 cylindres refroidissement liquide et injection directe de 3770 cm3 de cylindrée développant 65 ch. DIN au régime nominal de 2350 t/mn.
La transmission est la transmission Renault avec BV 4 vitesses avant synchronisées et réducteur offrant ainsi 12 vitesses avant et 3 marches arrière, le pont arrière est à couple conique et réductions droites. Ce tracteur est équipé du relevage Renault Tracto-Control de dernière génération avec contrôle d'effort automatique positif et négatif par les bielles inférieures de traction.
Amicalement.
Hello,
Your Renault 651.4 technical type 7464 tractor serial number 6421945 was manufactured at the Renault plant in Le Mans in April 1976. This tractor is fitted with the MWM type 227.4 engine, 4 liquid-cooled cylinders and direct injection with 3770 cm3 of displacement developing 65 ch. DIN at nominal speed of 2350 rpm.
The transmission is the Renault transmission with 4 synchronized forward speed gearbox and reduction gear thus offering 12 forward speeds and 3 reverse gears, the rear axle has bevel gear and straight reductions. This tractor is fitted with the latest generation Renault Tracto-Control linkage with automatic positive and negative force control via the lower traction rods.
Best regards.
Votre tracteur Renault 651.4 type technique 7464 N° de série 6421945 a été fabriqué à l'usine Renault du Mans en avril 1976. Ce tracteur est équipé du moteur MWM type 227.4, 4 cylindres refroidissement liquide et injection directe de 3770 cm3 de cylindrée développant 65 ch. DIN au régime nominal de 2350 t/mn.
La transmission est la transmission Renault avec BV 4 vitesses avant synchronisées et réducteur offrant ainsi 12 vitesses avant et 3 marches arrière, le pont arrière est à couple conique et réductions droites. Ce tracteur est équipé du relevage Renault Tracto-Control de dernière génération avec contrôle d'effort automatique positif et négatif par les bielles inférieures de traction.
Amicalement.
Hello,
Your Renault 651.4 technical type 7464 tractor serial number 6421945 was manufactured at the Renault plant in Le Mans in April 1976. This tractor is fitted with the MWM type 227.4 engine, 4 liquid-cooled cylinders and direct injection with 3770 cm3 of displacement developing 65 ch. DIN at nominal speed of 2350 rpm.
The transmission is the Renault transmission with 4 synchronized forward speed gearbox and reduction gear thus offering 12 forward speeds and 3 reverse gears, the rear axle has bevel gear and straight reductions. This tractor is fitted with the latest generation Renault Tracto-Control linkage with automatic positive and negative force control via the lower traction rods.
Best regards.
Re: Please help - Identification 651-4
I would also like to know if it is possible to get an electrical diagram for this model for lighting, engine, dashboard, etc ...
What color was used in that year, if there were more colors, or just red ?
And can they get spare parts ?
I would like to renovate the tractor.
What color was used in that year, if there were more colors, or just red ?
And can they get spare parts ?
I would like to renovate the tractor.
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonjour
La couleur du tracteur dans cette année était le orange 77389 et les roues en beige 77393
Les pièces captives sont à approvisionner auprès du réseau Claas et les pièces standard auprès de tout magasin de distribution de pièces automobiles.
L'ATR est en mesure de vous fournir toute la documentation relative à votre tracteur: notice d'utilisation et d'entretien indispensable à mon sens à tout utilisateur, manuels de réparation et manuel pièces de rechange destinés à l'origine aux réparateurs ... Pour commander il suffit d'adresser un mail à l'ATR en indiquant bien les coordonnées du tracteur, type technique et N° de série mentionnés sur la plaque losange d'identification du tracteur. Ainsi en fournissant les coordonnées de votre tracteur, vous serez assuré de recevoir la documentation correspondant exactement à votre tracteur. L’ATR est seule à vous garantir cette bonne fourniture de documentation qui tient compte des évolutions du produit en fonction du N° de série et des évolutions produit. Une réponse rapide vous sera faite sur les disponibilités et prix des documents. Coordonnées de l'ATR en page d'accueil du site de l'ATR.
Amicalement.
Hello
The color of the tractor in this year was orange 77389 and the wheels in beige 77393
Captive parts are to be procured from the Claas network and standard parts from any auto parts distribution store.
The ATR is able to provide you with all the documentation relating to your tractor: operating and maintenance manual essential in my opinion for any user, repair manuals and spare parts manual originally intended for repairers. To order, simply send an email to the ATR indicating the coordinates of the tractor, technical type and serial number mentioned on the tractor identification diamond plate. By providing the contact details of your tractor, you will be sure to receive the documentation that corresponds exactly to your tractor. The ATR is the only one to guarantee you this good supply of documentation which takes into account the evolutions of the product according to the serial number and the evolutions of the product. A quick response will be made to you on the availability and price of documents. ATR contact details on the home page of the ATR website.
Best regards.
La couleur du tracteur dans cette année était le orange 77389 et les roues en beige 77393
Les pièces captives sont à approvisionner auprès du réseau Claas et les pièces standard auprès de tout magasin de distribution de pièces automobiles.
L'ATR est en mesure de vous fournir toute la documentation relative à votre tracteur: notice d'utilisation et d'entretien indispensable à mon sens à tout utilisateur, manuels de réparation et manuel pièces de rechange destinés à l'origine aux réparateurs ... Pour commander il suffit d'adresser un mail à l'ATR en indiquant bien les coordonnées du tracteur, type technique et N° de série mentionnés sur la plaque losange d'identification du tracteur. Ainsi en fournissant les coordonnées de votre tracteur, vous serez assuré de recevoir la documentation correspondant exactement à votre tracteur. L’ATR est seule à vous garantir cette bonne fourniture de documentation qui tient compte des évolutions du produit en fonction du N° de série et des évolutions produit. Une réponse rapide vous sera faite sur les disponibilités et prix des documents. Coordonnées de l'ATR en page d'accueil du site de l'ATR.
Amicalement.
Hello
The color of the tractor in this year was orange 77389 and the wheels in beige 77393
Captive parts are to be procured from the Claas network and standard parts from any auto parts distribution store.
The ATR is able to provide you with all the documentation relating to your tractor: operating and maintenance manual essential in my opinion for any user, repair manuals and spare parts manual originally intended for repairers. To order, simply send an email to the ATR indicating the coordinates of the tractor, technical type and serial number mentioned on the tractor identification diamond plate. By providing the contact details of your tractor, you will be sure to receive the documentation that corresponds exactly to your tractor. The ATR is the only one to guarantee you this good supply of documentation which takes into account the evolutions of the product according to the serial number and the evolutions of the product. A quick response will be made to you on the availability and price of documents. ATR contact details on the home page of the ATR website.
Best regards.
Re: Please help - Identification 651-4
Thank you very much for the information, I will send an inquiry to the email.
So far, I have found a specification of the filling for the tractor on the Internet, but unfortunately the translation from French into Czech is not very easy for me, as it is a technical name.
I need help translating at least into English.
The engine in winter is written oil HD sup 1 SAE 10W / .....?
The engine in the summer is written oil HD sup 1 SAE 20 .....?
The oil specification itself is not completely accurate, or am I wrong?
What do these terms mean in English translation?
Pont avant
Pont arriere
Relevage
Boite de vitesses
Boite, pont relevage
Trains épicycloidaux
Articulations - transmissions (roulements)
Poulie de battage
I don't know what oil belongs where.
For hydraulics, transmission, front and rear differential
Which table is correct?
The first table describes only 3 types of oils and the second table lists other types of oils. Is it possible to get them all, or are there any other substitutes?
Likewise, the engine coolant is not entirely clear to me which is correct.
I'm sorry to burden you so much with such questions, but I don't want to ruin something on the tractor.
So far, I have found a specification of the filling for the tractor on the Internet, but unfortunately the translation from French into Czech is not very easy for me, as it is a technical name.
I need help translating at least into English.
The engine in winter is written oil HD sup 1 SAE 10W / .....?
The engine in the summer is written oil HD sup 1 SAE 20 .....?
The oil specification itself is not completely accurate, or am I wrong?
What do these terms mean in English translation?
Pont avant
Pont arriere
Relevage
Boite de vitesses
Boite, pont relevage
Trains épicycloidaux
Articulations - transmissions (roulements)
Poulie de battage
I don't know what oil belongs where.
For hydraulics, transmission, front and rear differential
Which table is correct?
The first table describes only 3 types of oils and the second table lists other types of oils. Is it possible to get them all, or are there any other substitutes?
Likewise, the engine coolant is not entirely clear to me which is correct.
I'm sorry to burden you so much with such questions, but I don't want to ruin something on the tractor.
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonjour,
Ne pas tenir compte du second tableau de préconisation de lubrifiants qui traite des lubrifiants anciens.
Le liquide de refroidissement est le liquide de refroidissement pour automobiles Renault.
Pont avant == front axle
Pont arrière == rear axle
Relevage == lifting system
Boite de vitesses == gear box
Boite, pont relevage == Gearbox, rear axle, lifting system
Trains épicycloïdaux == epicyclic trains
Articulations - transmissions (roulements) == Joints - transmissions (bearings)
Poulie de battage == threshing pulley
Amicalement.
Hello,
Do not take into account the second lubricant recommendation table which deals with old lubricants.
The coolant is the coolant for Renault automobiles.
Best regards.
Ne pas tenir compte du second tableau de préconisation de lubrifiants qui traite des lubrifiants anciens.
Le liquide de refroidissement est le liquide de refroidissement pour automobiles Renault.
Pont avant == front axle
Pont arrière == rear axle
Relevage == lifting system
Boite de vitesses == gear box
Boite, pont relevage == Gearbox, rear axle, lifting system
Trains épicycloïdaux == epicyclic trains
Articulations - transmissions (roulements) == Joints - transmissions (bearings)
Poulie de battage == threshing pulley
Amicalement.
Hello,
Do not take into account the second lubricant recommendation table which deals with old lubricants.
The coolant is the coolant for Renault automobiles.
Best regards.
Re: Please help - Identification 651-4
If I understand correctly according to the first table. So will I use only two types of oils?
To the engine: ELF Tractorenault T2
- or standard equivalent replacement: MIL L 46152 API CC SAE 15W30
And for transmission, front and rear axles, hydraulics, etc... according to the corresponding standard: MIL l 2105 API GL4
And coolant antifreeze for engine is yellow ?
To the engine: ELF Tractorenault T2
- or standard equivalent replacement: MIL L 46152 API CC SAE 15W30
And for transmission, front and rear axles, hydraulics, etc... according to the corresponding standard: MIL l 2105 API GL4
And coolant antifreeze for engine is yellow ?
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonjour,
L'huile multifonctionnelle Elf Tractorelf (ou Tractorenault) ST 2 15W 30 correspond aux 2 normes MIL L 46152 API CC SAE 15W30 et MIL l 2105 API GL4. En conséquence cette même huile convient pour le moteur, la transmission et l'hydraulique.
Amicalement.
Hello,
The multifunctional oil Elf Tractorelf (or Tractorenault) ST 2 15W 30 corresponds to the 2 standards MIL L 46152 API CC SAE 15W30 and MIL l 2105 API GL4. Consequently, this same oil is suitable for the engine, transmission and hydraulics.
Best regards.
L'huile multifonctionnelle Elf Tractorelf (ou Tractorenault) ST 2 15W 30 correspond aux 2 normes MIL L 46152 API CC SAE 15W30 et MIL l 2105 API GL4. En conséquence cette même huile convient pour le moteur, la transmission et l'hydraulique.
Amicalement.
Hello,
The multifunctional oil Elf Tractorelf (or Tractorenault) ST 2 15W 30 corresponds to the 2 standards MIL L 46152 API CC SAE 15W30 and MIL l 2105 API GL4. Consequently, this same oil is suitable for the engine, transmission and hydraulics.
Best regards.
Re: Please help - Identification 651-4
I searched the internet and found only this: Tractorelf ST3 15W-30
I can't find oil from ELF with marked ST2, can I use the mentioned type of ST3?
Renault engine coolant is yellow? Like universal?
I can't find oil from ELF with marked ST2, can I use the mentioned type of ST3?
Renault engine coolant is yellow? Like universal?
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonjour,
Vous pouvez utiliser l'huile multifonctionnelle Elf ST 3 sans problème.
Le liquide de refroidissement Renault est de couleur jaune.
Amicalement.
Hello,
You can use Elf ST 3 multifunctional oil without any problem.
Renault coolant is yellow in color.
Best regards.
Vous pouvez utiliser l'huile multifonctionnelle Elf ST 3 sans problème.
Le liquide de refroidissement Renault est de couleur jaune.
Amicalement.
Hello,
You can use Elf ST 3 multifunctional oil without any problem.
Renault coolant is yellow in color.
Best regards.
Re: Please help - Identification 651-4
Thank you very much again.
If it didn't matter, I'd write again when I didn't know what to do.
If it didn't matter, I'd write again when I didn't know what to do.
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonjour,
Sur la première photo il s'agit du témoin de frein à main.
Sur la seconde photo il s'agit du témoin de colmatage du filtre à air sec du moteur. Ce témoin n'est pas utilisé sur votre tracteur puisque équipé d'un filtre à air à bain d'huile.
Amicalement.
Hello,
On the first photo it is the handbrake warning light.
The second photo shows the engine dry air filter clogging indicator. This warning light is not used on your tractor since it is equipped with an oil bath air filter.
Best regards.
Sur la première photo il s'agit du témoin de frein à main.
Sur la seconde photo il s'agit du témoin de colmatage du filtre à air sec du moteur. Ce témoin n'est pas utilisé sur votre tracteur puisque équipé d'un filtre à air à bain d'huile.
Amicalement.
Hello,
On the first photo it is the handbrake warning light.
The second photo shows the engine dry air filter clogging indicator. This warning light is not used on your tractor since it is equipped with an oil bath air filter.
Best regards.
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonsoir,
Le panier filtrant (D) de filtre à air n'est pas à remplacer mais à nettoyer par brassage dans un bain de GO propre, ensuite bien laisser égoutter avant repose.
Il faudra également vidanger l'huile et gratter le fond de cuve (E) pour éliminer la poussière accumulée au fond de cuve. Après nettoyage refaire le plein d'huile moteur neuve jusqu'au repère sur cuve, replacer le panier filtrant et la cuve sur le filtre à air
Amicalement.
Good evening,
The filter basket (D) of the air filter is not to be replaced but to be cleaned by stirring in a clean GO bath, then allow to drain well before refitting.
It will also be necessary to drain the oil and scrape the bottom of the tank (E) to remove the dust accumulated at the bottom of the tank. After cleaning, top up with new engine oil up to the mark on the tank, replace the filter basket and the tank on the air filter
Yours sincerely.
Le panier filtrant (D) de filtre à air n'est pas à remplacer mais à nettoyer par brassage dans un bain de GO propre, ensuite bien laisser égoutter avant repose.
Il faudra également vidanger l'huile et gratter le fond de cuve (E) pour éliminer la poussière accumulée au fond de cuve. Après nettoyage refaire le plein d'huile moteur neuve jusqu'au repère sur cuve, replacer le panier filtrant et la cuve sur le filtre à air
Amicalement.
Good evening,
The filter basket (D) of the air filter is not to be replaced but to be cleaned by stirring in a clean GO bath, then allow to drain well before refitting.
It will also be necessary to drain the oil and scrape the bottom of the tank (E) to remove the dust accumulated at the bottom of the tank. After cleaning, top up with new engine oil up to the mark on the tank, replace the filter basket and the tank on the air filter
Yours sincerely.
Re: Please help - Identification 651-4
Good day,
Please information whether the type tractor R7464 has a serial number (VIN) somewhere on the frame, or whether it is only on the diamond label on the tank.
Thank you very much.
Please information whether the type tractor R7464 has a serial number (VIN) somewhere on the frame, or whether it is only on the diamond label on the tank.
Thank you very much.
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Good day to,
Yes,vin number is présent on the frame,marked on the right side near oil filter ,perhaps ,necessary to open the hood on it ?the number start and finish with a diamond.
Have a nice day.
Yes,vin number is présent on the frame,marked on the right side near oil filter ,perhaps ,necessary to open the hood on it ?the number start and finish with a diamond.
Have a nice day.
Tractonic 007- Membre Actif
- Messages : 1060
Date d'inscription : 22/08/2019
Re: Please help - Identification 651-4
Good day,
please, give me an advice. What pressure in Bars should the hydraulic pump have for type 651-4 (R 7464)
please, give me an advice. What pressure in Bars should the hydraulic pump have for type 651-4 (R 7464)
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonjour,
La pression hydraulique disponible avec le moteur à 1500 t/mn doit être de 160 bars.
Amicalement.
Hello,
The hydraulic pressure available with the engine at 1500 rpm must be 160 bars.
Best regards.
La pression hydraulique disponible avec le moteur à 1500 t/mn doit être de 160 bars.
Amicalement.
Hello,
The hydraulic pressure available with the engine at 1500 rpm must be 160 bars.
Best regards.
Re: Please help - Identification 651-4
Thank you very much
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Hello,
after measuring the pump on the hydraulics, the pressure is 160 Bar and on the outlet for the lift. blade, etc., the pressure is 140 Bar - so it works well.
But I would still need to know what pressure in Bars is on the second steering pump. I have a double on my tractor. Is it the same as the 160 Bar for hydraulics, or must it be a little lower?
Thank you
after measuring the pump on the hydraulics, the pressure is 160 Bar and on the outlet for the lift. blade, etc., the pressure is 140 Bar - so it works well.
But I would still need to know what pressure in Bars is on the second steering pump. I have a double on my tractor. Is it the same as the 160 Bar for hydraulics, or must it be a little lower?
Thank you
Mikimorgan- Membre Actif
- Messages : 13
Date d'inscription : 31/10/2021
Localisation : Czech Republic
Re: Please help - Identification 651-4
Bonjour,
La pression maxi disponible sur le circuit de direction hydrostatique est de 105 bars.
Amicalement.
Hello,
The maximum pressure available on the hydrostatic steering circuit is 105 bars.
Best regards.
La pression maxi disponible sur le circuit de direction hydrostatique est de 105 bars.
Amicalement.
Hello,
The maximum pressure available on the hydrostatic steering circuit is 105 bars.
Best regards.
Re: Please help - Identification 651-4
Bonsoir,
Cela veut-il dire qu'une huile qui n'aurait que la norme :
MIL L 46152 API CC SAE 15W30 : Serait Ok pour le moteur mas pas pour la transmission
MIL l 2105 API GL4 : Serait Ok pour la transmission mais pas pour le moteur ?
Merci de vos retours.
Cela veut-il dire qu'une huile qui n'aurait que la norme :
MIL L 46152 API CC SAE 15W30 : Serait Ok pour le moteur mas pas pour la transmission
MIL l 2105 API GL4 : Serait Ok pour la transmission mais pas pour le moteur ?
Merci de vos retours.
Goldenboy- Membre Actif
- Messages : 249
Date d'inscription : 22/03/2012
Age : 45
Localisation : Caen
Page 1 sur 2 • 1, 2
Amicale du Tracteur Renault :: Renault 301/351/361/421/461/551/551-4/651/ 651-4/556/656/462/652/466S/681S(7491/94)751S(7501/04) y COMPRIS SERIE "S"
Page 1 sur 2
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
|
|