Renault 496
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Renault 496
Bonsoir,
I am owner of a Renault 96 (April 1971) and a Renault 496 (June 1973),
The 96 has a problem with the differential, I found a used one so the tractor can be fixed this winter.
The 496 is in a more worse condition, but the plan is to restaurate the tractor.
Are there more here on the forum who are owner of a 496 or know someone who has a 469?
I saw that only 123 of them are made.
At both tractors is the position of the handbrake not what it original was I think. I saw a few who has the handbrake control in the dashboard at the right side, and the same handle as that one from the PTO. Was at al the tractors de position of the handbrake the same?
I like to recieve some pictures if somone has that, to make the tractor complete original at that it came of the factory, and I like to have all kind of information about the 496 like advertisements
Kind regards, Arjen
I am owner of a Renault 96 (April 1971) and a Renault 496 (June 1973),
The 96 has a problem with the differential, I found a used one so the tractor can be fixed this winter.
The 496 is in a more worse condition, but the plan is to restaurate the tractor.
Are there more here on the forum who are owner of a 496 or know someone who has a 469?
I saw that only 123 of them are made.
At both tractors is the position of the handbrake not what it original was I think. I saw a few who has the handbrake control in the dashboard at the right side, and the same handle as that one from the PTO. Was at al the tractors de position of the handbrake the same?
I like to recieve some pictures if somone has that, to make the tractor complete original at that it came of the factory, and I like to have all kind of information about the 496 like advertisements
Kind regards, Arjen
boegie- Membre Actif
- Messages : 17
Date d'inscription : 19/02/2018
Age : 26
Localisation : The Netherlands
Re: Renault 496
Bonjour,
La commande manuelle de débrayage de PTO était à l'origine sur ces tracteurs une commande par câble comme la commande manuelle de frein à main. A partir d'avril 1972 cette commande de débrayage PTO par câble a été remplacée par une commande rigide ( voir schéma joint).
L'ATR est en mesure de vous fournir toute la documentation relative à votre tracteur: notice d'utilisation et d'entretien indispensable à mon sens à tout utilisateur, manuels de réparation et manuel pièces de rechange destinés à l'origine aux réparateurs ... Pour commander il suffit d'adresser un mail à l'ATR en indiquant bien les coordonnées du tracteur, type technique et N° de série mentionnés sur la plaque losange d'identification du tracteur. Ainsi en fournissant les coordonnées de votre tracteur, vous serez assuré de recevoir la documentation correspondant exactement à votre tracteur. L’ATR est seule à vous garantir cette bonne fourniture de documentation qui tient compte des évolutions du produit en fonction du N° de série et des évolutions produit. Une réponse rapide vous sera faite sur les disponibilités et prix des documents. Coordonnées de l'ATR en page d'accueil du site de l'ATR.
Amicalement.
La commande manuelle de débrayage de PTO était à l'origine sur ces tracteurs une commande par câble comme la commande manuelle de frein à main. A partir d'avril 1972 cette commande de débrayage PTO par câble a été remplacée par une commande rigide ( voir schéma joint).
L'ATR est en mesure de vous fournir toute la documentation relative à votre tracteur: notice d'utilisation et d'entretien indispensable à mon sens à tout utilisateur, manuels de réparation et manuel pièces de rechange destinés à l'origine aux réparateurs ... Pour commander il suffit d'adresser un mail à l'ATR en indiquant bien les coordonnées du tracteur, type technique et N° de série mentionnés sur la plaque losange d'identification du tracteur. Ainsi en fournissant les coordonnées de votre tracteur, vous serez assuré de recevoir la documentation correspondant exactement à votre tracteur. L’ATR est seule à vous garantir cette bonne fourniture de documentation qui tient compte des évolutions du produit en fonction du N° de série et des évolutions produit. Une réponse rapide vous sera faite sur les disponibilités et prix des documents. Coordonnées de l'ATR en page d'accueil du site de l'ATR.
Amicalement.
Re: Renault 496
Thank you for the answer.
The manual control of the handbrake of the picture you send is the way I know,
but how was the control of the handbrake before april 1972 going?
I already have the documents for the tractor, but I couldn't find something about the handbrake.
And another question, you know a lot about Renault, do you also know the selling price of a 96 and a 496? Or maybe you have a pricelist or something with the options on that tractors? I like to have more information about that.
Kind regards,
Arjen
The manual control of the handbrake of the picture you send is the way I know,
but how was the control of the handbrake before april 1972 going?
I already have the documents for the tractor, but I couldn't find something about the handbrake.
And another question, you know a lot about Renault, do you also know the selling price of a 96 and a 496? Or maybe you have a pricelist or something with the options on that tractors? I like to have more information about that.
Kind regards,
Arjen
boegie- Membre Actif
- Messages : 17
Date d'inscription : 19/02/2018
Age : 26
Localisation : The Netherlands
Re: Renault 496
Bonjour,
La commande manuelle de frein à main sur les tracteurs Renault 96 et 496 était une commande par câble et secteur à cliquet ; cette commande n’a jamais été modifiée (voir vue éclatée jointe)
Je ne connais pas les prix de vente de ces tracteurs à l’époque.
Amicalement.
Hello,
The hand drive operation of hand brake on the tractors Renault 96 and 496 was a drive cable and sector with pawl; this forever modified order (see seen burst joined) I at the time do not know the selling prices of these tractors.
Best regards
La commande manuelle de frein à main sur les tracteurs Renault 96 et 496 était une commande par câble et secteur à cliquet ; cette commande n’a jamais été modifiée (voir vue éclatée jointe)
Je ne connais pas les prix de vente de ces tracteurs à l’époque.
Amicalement.
Hello,
The hand drive operation of hand brake on the tractors Renault 96 and 496 was a drive cable and sector with pawl; this forever modified order (see seen burst joined) I at the time do not know the selling prices of these tractors.
Best regards
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