Amicale du Tracteur Renault
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Renault 551 hydraulic

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Message  technik11 Mer 6 Avr 2022 - 15:51

Hello . I have a problem with a renault 551 tractor, produced in 1978. The problem is that after replacing the hydraulic pump, there were strange noises in the hydraulic system. When I hook up a machine and raise the jack up, there are some knocks and strange shooting in the hydraulic system, and more precisely in the distributor under the steering wheel. When I gently move the lever to the jack, the noises disappear, but then reappear. I have changed the oil and filters. All seals in the lift replaced. Is it the fault of the distributor under the steering wheel? Can something be set up there?

technik11
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Message  jb23 Mer 6 Avr 2022 - 17:39

Bonjour,

Et bienvenue sur le site de l'Amicale du Tracteur Renault (ATR).
Quelles sont les interventions réalisées sur le circuit hydraulique autres que le remplacement de la pompe hydraulique ?
Pour quelle raison cette pompe a été remplacée ?
Le bruit perçu provient-il du boitier de direction Orbitrol ou du bloc distributeurs auxiliaires hydrauliques ?
Pouvez-vous commander des montées et descentes des bras de relevage ?
Avez-vous mesuré la pression de tarage du circuit hydraulique, pression maxi 160 bars ?
Les fonctions hydrauliques avec les distributeurs auxiliaires fonctionnent-elles correctement, montées et descentes de vérins.
Les origines de ce dysfonctionnement peuvent être multiples d'où le besoin d'avoir des réponses précises aux questions énoncées ci-dessus.
A priori je pense à un circuit de retour au réservoir de l'huile hydraulique qui ne se fait pas correctement et dont les origines pourraient être:
1- sur le bloc relevage:
- un maintien permanent du tiroir de distributeur principal en position montée suite à:
* déréglage des commandes manuelles de relevage ==> Reprendre les opérations de réglage décrites dans le manuel de réparation,
* rupture de commandes internes de relevage ==> détecter et remplacer les pièces en cause,
* mauvais positionnement des commandes internes de relevage suite à intervention sur pont arrière ou bloc relevage ayant nécessité la dépose du bloc relevage ==>reprendre les opérations de dépose-repose du bloc relevage en vérifiant bien que le levier de contrôle d'effort est bien raccordé aux commandes internes de contrôle d'effort.
2- sur l'ensemble plaque d'alimentation-distributeurs auxiliaires:
- clapet de décharge sous plaque d'alimentation grippé fermé ==> dégripper et roder exclusivement à l'huile à l'exclusion de tout produit abrasif,
- valve pilotée grippée fermée ==> dégripper et roder exclusivement à l'huile à l'exclusion de tout produit abrasif,
- clapet de sécurité  surtaré suite à défaut de réglage ==> régler la pression hydraulique à 160 bars maxi.
L'ATR est en mesure de vous fournir toute la documentation relative à votre tracteur: notice d'utilisation et d'entretien indispensable à mon sens à tout utilisateur, manuels de réparation et manuel pièces de rechange destinés à l'origine aux réparateurs ... Pour commander il suffit d'adresser un mail à l'ATR en indiquant bien les coordonnées du tracteur, type technique et N° de série mentionnés sur la plaque losange d'identification du tracteur. Ainsi en fournissant les coordonnées de votre tracteur, vous serez assuré de recevoir la documentation correspondant exactement à votre tracteur. L’ATR est seule à vous garantir cette bonne fourniture de documentation qui tient compte des évolutions du produit en fonction du N° de série et des évolutions produit. Une réponse rapide vous sera faite sur les disponibilités et prix des documents. Coordonnées de l'ATR en page d'accueil du site de l'ATR.
Amicalement.
TO75.

Hello,

And welcome to the Amicale du Tracteur Renault (ATR) website.
What interventions have been carried out on the hydraulic circuit other than replacing the hydraulic pump?
Why was this pump replaced?
Does the perceived noise come from the Orbitrol steering box or from the hydraulic auxiliary distributor block?
Can you control lift arm raises and lowers?
Have you measured the calibration pressure of the hydraulic circuit, maximum pressure 160 bars?
Are the hydraulic functions with the auxiliary distributors working correctly, raising and lowering the cylinders.
The origins of this dysfunction can be multiple, hence the need to have precise answers to the questions stated above.
A priori I think of a return circuit to the hydraulic oil tank which is not done correctly and whose origins could be:
1- on the lift block:
- permanent maintenance of the main distributor spool in the mounted position following:
* misadjustment of the manual lift controls ==> Repeat the adjustment operations described in the repair manual,
* rupture of internal lift controls ==> detect and replace the parts in question,
* poor positioning of the internal lift controls following an intervention on the rear axle or lift block which required the removal of the lift block ==> resume the operations of removing and refitting the lift block, checking that the effort control lever is properly connected to internal draft control controls.
2- on the supply plate-auxiliary distributors assembly:
- relief valve under supply plate seized closed ==> unseize and break in exclusively with oil to the exclusion of any abrasive product,
- seized controlled valve closed ==> unseize and break in exclusively with oil to the exclusion of any abrasive product,
- overloaded safety valve due to lack of adjustment ==> adjust the hydraulic pressure to 160 bars max.
The ATR is able to provide you with all the documentation relating to your tractor: instructions for use and maintenance essential in my opinion for any user, repair manuals and spare parts manual intended originally for repairers. To order, simply send an e-mail to the ATR indicating the details of the tractor, technical type and serial number mentioned on the tractor's identification diamond plate. So by providing the contact details of your tractor, you will be sure to receive the documentation corresponding exactly to your tractor. The ATR is the only one to guarantee you this good supply of documentation which takes into account the evolutions of the product according to the serial number and the evolutions of the product. A quick response will be made to you on the availability and price of the documents. Contact details for the ATR on the home page of the ATR website.
Best regards.
TO75.

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Message  technik11 Mer 6 Avr 2022 - 18:10

The tractor had a problem with lifting machines. When the oil was cold, it somehow managed to lift. However, when the oil warmed up, it was not possible to lift the machine even after adding gas. I hooked up the clock to measure the pressure, and it turned out that the hot oil pressure is 45-55 bar. The diagnosis fell on the hydraulic pump. After replacing the pump, the situation improved as the tractor started to lift normally, both with cold and warm oil. However, there were some intense noises that I wrote about in the previous message. They come from the distributor located under the steering wheel. The situation is that they only appear when a machine is hooked up and lifted. When it starts to shoot, when I move the jack lever and gently lower the machine, it stops firing for a moment, but after a while these noises come back. I also have a question about pressure regulation, where is this pressure regulated?

technik11
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Message  jb23 Mer 6 Avr 2022 - 22:33

Bonsoir,

Vous n'avez pas répondu aux questions posées.
Le réglage de la pression hydraulique se fait sur le clapet de sécurité dans la plaque d'alimentation à côté des distributeurs auxiliaires (voir manuel de réparation MR 154).
Amicalement.

Good evening,

You have not answered the questions asked.
The hydraulic pressure adjustment is made on the safety valve in the supply plate next to the auxiliary valves (see repair manual MR 154).
Best regards.

jb23
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